Od roku 2010 je vypsaný Road Racingový šampionát ke klasickému Mistrovství České republiky. V obou případech se do šampionátu započítávají body z pěti závodů konaných ve: Starém Městě 9.5., Hořicích 23.5., Radvanicích 4.7., Těrlicku 22.8. a Kyjově 5.9..
Závody se jezdí na přírodních tratích, kde je přímý kontakt jezdce s divákem a s přírodou. Atmosféra těchto závodů je zcela odlišná od závodů na automotodromech.
Na závodech můžete bez problémů navštívit depo, kde je dobře vidět práce mechaniků, i soustředění jezdců před závodem. Zde si můžete doslova sáhnout na závodní stroje i své favority.
Tyto závody získávají v posledních letech velmi na oblibě. Důkazem je, že startovní rošt všech tříd je naplněn do posledního startovního místa.
Závodní třída, které se účastní Michal Rádl s logem firmy T.E.A. Technik, se jmenuje SuperMono. Závodní stroje v této třídě jsou speciály postavené na zakázku. Název třídy SuperMONO napovídá, že se jedná o jednoválcové čtyřdobé motory. Maximální zdvihový objem je 800ccm. Většinou jsou použity motory z terénních závodních strojů zvučných světových výrobců: KTM, Yamaha, atd. Tyto jsou dále ještě upravovány pro maximální výkony, které jsou u nejsilnějších strojů až 100 koní.
Tyto motory jsou vsazovány do rámů (podvozků). Škála používaných rámů je ještě širší než u motorů. Využívají se sériové, které můžete potkat i v běžném provozu, až po speciální, které vychází ze strojů GP.
Konkrétně tento stroj je sestaven z motoru KTM 620 v podvozku Derbi GPR125.
Přijďte se podívat na závody, podpořit jezdce všech tříd a budete mile překvapeni.
Bezvůlové spojky
Potřebujete bezvůlovou spojku pro Váš servomotor či krokový motor?
06.10.2024
zobrazit článek